KAKTÜSE VE ÖLME EYLEMİNİN NEDENSELLİĞİNE DAİR




Gülsarı’ya


bir-a)

azalıp bir bedende aşk içre
sırça saraylardan
kıl çadırlardan
stepten
bozkırdan
habersizce yaşamak gibi
ve içimize
korkusuzca ölümler saçan
ortak yaşam alanlarımız gibi
doğum sancılarımız olsun gülsarı
garipleşmeyelim lütfen
korkuyorum ölümden.

bir-b)

herhangi bir ağacın altında
ağzının hakkını vererek öpmek gibi
elim kurgulara
ayrıksı kalasım tutmuştur.
fasulyeden muzdarip karın ağrılarına
merhem olmaklığımın suçunu
otomobillerin icadına karşı çıkmışlığıma ver
oyuncak arabalar tutar beni.

ve etimde karıncalar lüks içinde yaşar iken
beyazların
dünyaya verdiği rahatsızlıktan ötürü
amerika'nın keşfine maruz kalabiliriz.
senden başka kıblesi yoktur insanlığın
haydi otur mideme şimdi
cesedim kimliksiz kalmasın
ölüm zor zanaat gülsarı.

bir-c)

ısıtıp gönlümüzde mevsimleri
evsiz bir coğrafyaya çay olalım.
coca coladan gayrısına meyilsiz
filistinli dişlerine aşk olsun
diyelim ki bizsiz
kahrolmaz faşizm.

resimler neden sarı
gözlerin neden kahve
ruhun neden zenci?
saçlarının hükmü yeryüzünü bağlarken
hangi iklimin rüzgarından medet umar gökyüzü.
olsun
fahişeler gibi açılmış, saçılmışız
yetime
öksüze
aça tabi ki
sırtımıza kambur da yakışmıştı bir zamanlar
kulunç da notre dam’da
siyonizmi kınıyorum unutmadan
ölüyoruz sonuçta.

bir-z)

yalanlar
ve de yılanların ülkesinde
bedevi kalan yanlarımız aşkına
türkün ne üstünlüğü var kürde
alnımda uzayan yol kadardır ırkım
ve benim olmayan cisimler için
süt için
ilkelliğimden vazgeçemem bir vakit daha
insanlığımdan vazgeçemem
dedim ya
ölüyoruz sonuçta
tutunup deliksiz uykulara
deliliğe vuruyoruz başımızı
gülüyoruz.

oğuzhanyavuz


posted under |

0 yorum:

Yorum Gönder

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa